Fotografia miejska rządzi się swoimi prawami. Do fotografii ulicznej noszę obiektywy 35 mm i 50 mm (odpowiednik pełnoklatkowy). Pozwalają one zbliżyć się do akcji, są na ogół lekkie i niepozorne i zazwyczaj są bardzo przystępne cenowo. Kup małą torbę z 35 mm, 50 mm i pojedynczym zoomem średniego zasięgu i myślę, że możesz pokryć prawie wszystko, czego potrzebujesz w mieście. Nie komplikuj sobie spraw i używaj najlepszych dostępnych obiektywów. Chociaż możesz zostać świetnym fotografem, korzystając z ustawień Ręczny, Priorytet migawki lub Priorytet przysłony, zwykle używam ustawienia Priorytet przysłony i okresowo. Zwłaszcza w miastach z wysokimi budynkami światło ciągle się zmienia, co sprawia, że obsługa manualna jest irytująca, ponieważ musisz ciągle zmieniać ustawienia za każdym razem, gdy się obracasz. Zamiast tego pozwól, aby aparat wykonał część pracy za Ciebie. Znacznie częściej niż nie, to się sprawdza. Możesz użyć ustawienia kompensacji ekspozycji (+/-) z priorytetem przysłony, aby naprawić zbyt jasne lub zbyt ciemne zdjęcie. Sytuacje z dużą ilością jasnych bieli, ciemnych cieni lub równomierną mieszanką obu mogą skłonić aparat do naświetlenia sceny inaczej niż byś oczekiwał, więc zazwyczaj używa się +/-. Oczywiście musisz wykazać się refleksem i znakomitym zmysłem obserwacji. Prawdziwym kluczem do rozwoju jako fotograf jest konsekwentne poświęcenie się i zanurzenie w nim. Pasja i radość są kluczem do osiągnięcia doskonałości w swoim rzemiośle. I bądź pewien, że to szybko zaprocentuje.